måndag 23 juni 2014

Huvudvärk och detox

Midsommar blev ingen höjdare för mig och barnen. Vi har legat däckade i feber och halsont alla tre. 
Det började i onsdags med att jag fick jag åka och hämta en sjuk dotter på fritids, på torsdagen var hon sämre och vi var hemma och tog det lugnt. Men stack ner en snabbis och fixade lite ärenden när jag ändå var hemma dagtid.
Passade på att fynda nya träningskläder på rean. Två par tajts och två linnen. Toppen!!
Men var också förbi hälsokosten och köpte en detox kur. Finns en hel uppsjö olika och jag har provat flera. Jag brukar köra en kur två gånger om året. Efter semestern och efter jul.
Men nu valde jag att köra en snabb variant innan semestern.
Hästen åker på sommarbete på söndag och blir borta fem veckor. Då tänker jag passa på att "bosätta" mig på gymmet.
Därför kör jag nu bara en kort variant på en vecka som en rivstart innan jag kör hörnet med träning och nyttig mat.

Detoxen rensar ut slaggprodukter ur kroppen. Jag sticken ett extrakt utblandat med vatten varje morgon sedan minst 1 1/2 lite vatten under dagen. På så sätt kissar man ut slaggprodukterna. 
För bästa effekt så är det bra att äta nyttigt och strunta i kaffet.
Så här sitter jag med huvudvärk och kaffe abstinens :-)
Känns ändå bra att rena sig lite på insidan. 
Denna kuren är det jag kör. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar