måndag 17 februari 2014

Det satt långt inne!

Som en helt vanlig måndag ringde väckarklockan, till min förtvivlan, 05.15.
Gick upp och åkte till jobbet. Börjar kl 7 och hann att jobba till 11.30 sedan var det dags att ge sig iväg.
Skulle till veterinären med hästen. Japp jag har en havremoppe, som just nu inte mår toppen. Hon har skadat sitt ena bakknä :-(
Hur som helst åkte till stallet, packade in hästen i transporten och åkte till veterinären.
Även om det gick ganska fort och smidigt (var ett återbesök) så tickar klockan iväg....

18.40 kom jag äntligen hem igen, trött som ett ras efter all anspänningen och oro.
Satte mig dumt nog i soffan och slog på tvn och fick på OS konståkning. Kattungen kröp upp i mitt knä, gosade en stund och somnade sedan så där mitt i leken som bara kattungar och hundvalpar kan göra.

Hade varken lust att resa mig för att fixa något att äta eller för att byta om och åka till gymmet...
Men vill jag nå mina mål så går det inte att vila sig i form. Det konceptet har jag provat!! Provade riktigt länge dessutom så det var inte att jag gav upp för fort.
Nix pix vila sig i form funkar alltså inte.

Jag lyfte undan den sovande kattungen och pallrade mig upp ur den sköna soffan, bytte om, blandande en proteinshake och gav mig iväg.
Var på gymmet kl 20.00 var det mycket folk där idag!!
Körde mitt pass, tog i för kung och fosterland så tungt och fokuserat jag bara kunde!

Någon som tror att jag ångrade att jag tog mig dit??
No way!! Är galet stolt och nöjd med mig själv. Att jag besegrade latmasken och tog mig i kragen!
Nu blir det lite kvällsmat och en välförtjänt dusch, sedan tänker jag ha en dejt med John Blund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar