torsdag 13 februari 2014

Resan har börjat

Nu ligger denna, min nya fina, blogg lite efter, men hoppas den snart kommer i kapp.

Min resa mot mitt nya starka friska jag har redan börjat.
Mentalt har den börjat för länge sedan. I våras (våren -13) läste jag en artikel om vad som händer och sker i kroppen efter 40. Det är aldrig försent att börja träna och ta hand om sig, men artikeln handlade om hur mkt svårare det var efter 40, hur ämnesomsättingen mm förändras. I samma veva läste jag om Olga Rönnberg och blev så inspirerad att jag köpte hennes bok.
Jag bestämde mig för att ge mig själv en ärlig chans att komma i mitt livs form.
Rom byggdes inte på en kvart och är man otränad är det rimligt att ge det hela god tid så jag tänkte ge det två år.
Av olika anledningar, som jag inte går in på nu så här i början utan att känner er, så kom jag inte mer än igång förrän jag konstaterar att jag blev tvungen att lägga allt på hyllan ett tag.

I december började tankarna ta form igen och jag kände att det var dags att ta tag i den där hyffsat smala men helt slappa kroppen. Musklerna hade vilat länge nog!!

Jag anmälde mig till Olga Rönnbergs program PT online. Fick start datum 30/12!! Jisses när jag har bestämt mig så vill jag sätta igång direkt! Helst innan jag tänkt klart tanken!! Att gå och vänta ett par tre veckor kändes otroligt tungt. Så jag dammade av hennes bok som blivit liggande om började lite grann.
Första veckan var det ingen träning utan bara fokus på att äta rätt, och lära sig att få in rätt tänk.
Hm jag tycker att jag har ganska bra koll på mat och vad som är nyttigt och bra. Men jag fick tänka några varv till.
Helt plötsligt kom det in varor i mitt kylskåp och skafferi som jag aldrig kunnat drömma om att ha hemma. Varor jag tidigare fnyst åt, tex minimjölk.

Efter en vecka fick jag mitt första träningsschema och började.

fortsättning följer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar